De afgelopen maanden zijn de aanvragen voor bijstand en regelingen enorm toegenomen. U ziet uw bestand steeds verder oplopen. En dat terwijl uw financiële middelen steeds verder onder druk komen te staan.

Gelukkig worden de coronamaatregelen steeds verder versoepeld en begint de arbeidsmarkt zelf weer iets aan te trekken. Hier en daar verschijnen weer vacatures en beginnen werkgevers zich te melden. U kunt dus weer gericht aan de slag met datgene waar u goed in bent: mensen gericht begeleiden naar werk.

 

Maar hoe doe je dat handig?

De grote aantallen van nieuwe klanten, de impact van de maatregelen om uw bestaande caseload en de lange periode waarin uw klanten weinig perspectief op werk heeft kunnen bieden maken dat niet makkelijk. ZINZIZ heeft daarom 3 aanpakken ontwikkeld die u kunnen helpen.

We hebben 3 aanpakken ontwikkeld die zich richten op de groepen die door de crisis prioriteit hebben. Dit zijn groepsgewijze aanpakken om deze groepen zo snel mogelijk weer optimaal mee te laten doen op de arbeidsmarkt en in de maatschappij. We hebben kant en klare protocollen, maar we kijken graag samen met u naar uw specifieke situatie en maken de aanpak uiteraard graag op maat voor u. Ook als u op zoek bent naar een protocol voor een andere doelgroep, of net met een andere focus of werkvorm. 

De training voor ‘Snel weer aan de slag’ is specifiek bedoeld voor klanten met een relatief korte afstand tot de arbeidsmarkt. Denk daarbij aan medewerkers en flexwerkers die door coronamaatregelen hun baan verloren zijn en zzp’ers die in de problemen zijn gekomen en nu als ondernemer of als werknemer weer verder willen. Voor deze klanten dus geen uitgebreide trajecten, maar een korte, gerichte impuls om snel hun arbeidspotentieel weer in te zetten en te gaan werken. Een klein duwtje in de rug, zullen we maar zeggen.

 

Doelen

Dit traject is een korte, gerichte impuls om deze (nieuwe) klanten weer zo snel mogelijk de arbeidsmarkt op helpen.Of weer succesvol te ondernemen. Het traject bestaat uit 2 workshops van een dagdeel en 1 speeddate. Op indicatie zet u een 3e terugkom dagdeel in.

 

Lees hier meer >>>

Nieuwe klanten, maar vooral ook voor klanten die u al in uw caseload had, kunnen een knauw hebben opgelopen door de coronacrisis. Denk daar bijvoorbeeld aan jongeren die (soms net klaar met hun opleiding) zich geconfronteerd zien met een drastisch andere arbeidsmarkt. Of aan klanten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt waar, door de coronamaatregelen, een groot beroep is gedaan op zelfredzaamheid, terwijl ze daar toch al moeite mee hadden. Of klanten met psychische kwetsbaarheid die nu nog verder dreigen weg te zakken. Deze klanten hebben niet alleen perspectief op werk nodig, maar vooral ook een boost in hun zelfvertrouwen en probleemoplossend vermogen.

 

Doelen

Dit traject is een evidence based aanpak om kwetsbare groepen te ondersteunen om  een neerwaartse spiraal te keren, weer te geloven in perspectief en het versterken van zelfsturend en probleemoplossend vermogen. Het traject duurt 3 tot 6 weken (met 4-6 dagdelen workshops per week en aanvullende activiteiten met o.a. uitzendbureaus, vrijwilligersorganisaties) , afhankelijk van de doelgroep. 

 

Lees hier meer >>>

Door alle veranderingen en maatregelen van de afgelopen maanden, is het lastig om zicht te houden op de actuele situatie en mogelijkheden van klanten. Ook al hebben de klantregisseurs hun klanten regelmatig even gebeld, er kan een heleboel veranderd zijn. Om dan een gerichte aanpak in te zetten, is het belangrijk om eerst de diagnose van deze klanten te actualiseren: Hoe staat de klant er nu voor? En welke impact heeft de afgelopen periode gehad op de klant en zijn arbeidspotentieel? Voordat er weer tijd en geld geïnvesteerd wordt in begeleiding en trajecten, is het belangrijk om deze klanten een pas op de plaats te maken: wederzijds vertrouwen en inzicht in de actuele situatie is cruciaal voor een effectieve en efficiënte vervolgaanpak.

 

Doelen

Dit traject is gericht op het actualiseren van de kennis over de klant en het (hernieuwd) versterken van de relatie en bestaat uit twee workshops en een verdiepend gesprek.

 

Lees hier meer >>>

Nieuwsgierig?

 

Neem dan contact op met Denise Passchier (085 -303 5995 of officemanagement@zinziz.nl)